måndag 22 februari 2016

Vinterholo

Det såg att bli vår en stund, sen snöade det... Men nu är det varmare igen, så vi får väl se var det slutar. Det som var bra med snöfallet var att det blev svalare efteråt, och att solen kom fram. Sol betyder holo, så jag passade på att blinga lite.

HM - Space Race
Jag är rätt så förtjust i HM:s nya flaskor, har jag redan skrivit det? Det finns dock en sak med dem som jag inte gillar med dem, och det är att namnet på lacket bara står på en genomskinlig klisterlapp på sidan av flaskan. Den är ibland rätt svår att hitta och tyda... 

Men vad gör det när lacket är så här snyggt? Space Race är ett otroligt blingigt silverholo. Massor med fina regnbågar som ni ser, och lätt att jobba med. Det fick bli tre lager för säkerhets skull.

Purrfect Pawlish - Mountain of Madness
Mountain of Madness är ett jättefint grått lack med scattered holo i. Inte samma regnbågar som i Space Race, men väldigt fint. Det är lite lugnare och mer propert. Jag använde tre lager här också.

Mountain of Madness kommer från Purrfect Pawlishs Lovecraftkollektion, och är inspirerat av den rätt så långa novellen At the Mountains of Madness.  Lite roligt är att jag deltog i en "secret santa" med just Lovecraft-tema i höstas. Och paketet jag fick var också tydligt inspirerat av just den novellen.

Space Race, Mountain of Madness. Inomhus
Här framgår det väldigt tydligt vad jag menar. Space Race är nästan bländande både i sin silvriga grundfärg och i mängden holobling. Mountain of Madness är mer stillsamt, dock fortfarande grymt snyggt.

Space Race, Mountain of Madness. Dagsljus
Här är lacken utomhus i dagsljus. Holot är väldigt diskret i båda, så de fina grundfärgerna kommer fram ordentligt.

Space Race, Mountain of Madness. Solljus

Och till slut en bild utomhus i solljus. Bling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar