fredag 19 februari 2010

Tråååkigt

Idag var sista dagen på min sjukskrivning. Jag kan inte påstå att jag känner mig frisk och pigg, men lite bättre känner jag mig. Jag ringde till vårdcentralen och frågade om mina provsvar har kommit, och det hade de. Det var inget som såg konstigt ut alls tydligen. Så jag vet fortfarande inte mer än att jag har en infektion i kroppen. Jaja.

Valde ett lite mer diskret nagellack tidigare i veckan, eftersom jag skulle träffa min nye chef efter en omorganisation. Det är från Depends vårkollektion och heter nr 187.


Men nu när jag hade haft det ett par dagar så tycker jag att det var lite tråkigt. Dessutom börjar det bli riktigt tråkigt att vara hemma. Fast det känns lite bättre idag. Så jag lekte lite....


På lillfingret ett lager OPI Mad as a hatter. På ringfingret ett lager Depend silverlack (nr 105).

På långfingret fick själva spetsen bli grön med ett lager Isadora Magic Green. Rätt liten insats för att ändra utseendet. Men det visar upp att mina  naglar inte är helt jämnt filade. :-)

Den stora utmaningen blev pekfingret. Sist jag träffade min underbara syster fick jag L'Oreal Star Magnet i tre nyanser. Det är ett nagellack med järnfilspån eller något i, som gör att det blir magnetisk. Det följer med en liten magnet, och planen är att man lägger ett lager lack, och sen håller magneten över innan det torkar. Det får metallspånen att bilda ett läckert stjärnmönster. Det här var mitt första försök, och det blev inte så bra. Mönstret blev väldigt svagt (syns med mycket god vilja på den översta bilden), och det var i det närmaste omöjligt att fotografera. Men färgen är snygg, Chocolate. Jag får öva mer helt enkelt.

När jag hade lekt färdigt började jag om från början och lade på Isadoras Frosty Purple:

 

Som sen fick ett lager av Make Up Stores Topcoat Matte på sig. Mitt första matta överlack, tihi. Det blir rätt stor skillnad. Och det gör ju att jag i praktiken får dubbelt så många nagellack. :-)  Fast mängden börjar bli ett problem. Det är knökfullt på min hylla i badrummet, och pojkvännen står fast vid att jag inte får fler hyllor. Så vad göra? Ställa undan "vinterfärger" nu när det snart är vår? Ställa undan de jag har testat nyligen så att jag inte frestas att använda dem snart igen utan använda nya? Klurigt värre.

1 kommentar:

  1. Star Magnet kräver ett par försök innan man hittar en metod som funkar för en själv.

    Här är ett par bra länkar med tips om hur man gör:
    http://www.tobywoo.com/search/label/magnet
    http://thenailphile.blogspot.com/2009/10/loreal-star-magnet-red.html

    /Storasyster

    SvaraRadera