lördag 19 maj 2012

Lördag och tidsuppfattning

Idag kommer mina föräldrar in och hälsar på. "Inte för nio" var tidsangivelsen. De ska nämligen stanna till längs vägen på ett ställe som öppnar vid nio. Nu är klockan tjugo över tio och jag har svårt att veta vad jag ska göra annat än vänta. De kan ju komma när som helst, så det är dumt att börja med något liksom.

Haha, precis som jag hade skrivit ovanstående så ringde det på dörren. :-) Nu några timmar senare har vi hunnit med fika, altanfix och lunch. Föräldrarna är nu på väg till kära syster för ytterligare "hjälpa dotter"-aktiviteter och eftermiddagsfika. 

Nubar - Midnight Matte
Det här är två lager Midnight Matte. Som namnet antyder torkar det matt, och är en läcker mörkgrå färg med mycket skimmer i. Som alla matta lack torkar det väldigt fort.

Orly - Rock Solid
Otroligt läcker lack! Rock Solid är mörkgrått med skimmer och som ni ser är det ett holoskimmer i. Det här var tre lager för att få det helt slätt och heltäckande. Love it! Det skadar ju inte att det var en present. :-) Bra med fina presenter från fina människor som vet vad man tycker om. :-)

Midnight Matte, Rock Solid
Jag gillade kombinationen, det är mörkgrått, men det är både matt och holo samtidigt. Inte dumt alls. Men sen läste jag lite på internet om att folk tyckte ännu bättre om Midnight Matte när de hade ett vanligt överlack över, så att det alltså inte är matt längre. Så det var jag tvungen att testa.

Midnight Matte med överlack, Rock Solid
Nu är det här en pinsamt dålig bild, men skimret i Midnight Matte kommer fram väldigt tydligt och fint när man har ett vanligt överlack på. Jag vet inte riktigt vilken version av den här manikyren jag tyckte bäst om, båda var snygga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar