lördag 5 maj 2012

Maj!

Första helgen i maj, och solen skiner. Visserligen blåser det rätt mycket och lite svalt, men ändå. Sommaren är helt klart på väg! Under långhelgen förra helgen var det så varmt att jag kunde vara ute på altanen i bikini större delen av dagen. Inte illa alls. Tyvärr ligger jag ju lite efter med bloggandet, så den här manikyren är från i november...

China Glaze - Roadside Warrior
Roadside Warrior är ett riktigt, riktigt snyggt lack. Det hade kunnat räcka med ett lager om inte jag hade varit klumpig när jag lade på det. Det är en färg som jag verkligen tycker om, djup men varm olivgrön.

Kicks - Evening at the Chateau Marmont
Jag trodde i min enfald att det här lacket skulle klara sig på egen hand, men det var väldigt skirt, så det är bättre att använda över något annat. Det här var fyra lager om jag minns rätt, och då blev det ju ändå inte snyggt längst ut.

Roadside Warrior, Evening at the Chateau Marmont
En trevlig kombination i alla fall. Evening har ett härligt skimmer, jag borde verkligen testa det över något annat snart så att det får komma till sin rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar