torsdag 17 maj 2012

Stash report

Just nu har jag 700 lack i min samling. Och fler är på väg på posten... Jag gissar att för de flesta är det en helt bisarr siffra. Vem i hela världen behöver så mycket lack, liksom? Och hur många olika nyanser kan det egentligen finnas som är värda att ha? Å andra sidan vet jag att det finns en massa människor där ute som har fler lack än jag. Och jag har råd, tid och utrymme för den här samlingen. Så det skadar ju ingen.

Hm, lite defensiv där kanske. Jag vet att jag hade kunnat lägga de här pengarna på en massa annat istället. Kanske borde jag till och med ha gjort det. Men jag tycker om mina lack, och ångrar inte att jag har köpt (eller fått) dem. På sätt och vis är jag lite stolt också. 700 är en rätt omfattande samling. :-)

Så småningom kommer jag att komma till en punkt då jag vill gå igenom samlingen och sortera ut lack jag inte vill ha kvar. Antingen för att jag inte tyckte om dem, eller för att jag har flera som är väldigt lika. Men jag är inte där än.

Mitt enda lilla aber just nu är detta: jag har min samling uppdelad i två, mina prövade och fotade lack är i min Helmer, och mina oprövade lack står framme på hyllor där de är lätta att få en överblick över. Men, just nu har jag för många oprövade lack, alla får inte plats i hyllorna. Jag jobbar på det dock. Idag har jag fotat inte mindre än 7 lack (en manikyr vägrade att torka, så till slut gav jag upp och bytte). Tricket är ju att använda och fota lack i snabbare takt än det kommer hem nya. Nu under långhelgen kanske det är läge att byta ofta och experimentera med lager?

Isadora - Pink Crystals
Pink Crystals var sött men svårhanterligt. Det fina glittret liksom sjunker in i lacket på nageln, nämligen. Det här var två lager, och jag blev inte riktigt nöjd. Jag vet inte om det hade hjälpt med ett lager till dock. Kanske kan man testa att ha fler, men väldigt väldigt tunna lager, som får torka ordentligt mellan varven?

Mavala - Sparkling Violet
Mavala kom ut med en bunt glitterlack före jul. Jag köpte två, ett rött och ett lila. Det här är alltså det lila, Sparkling Violet. Ärligt talat blev jag lite besviken. Jag hade hoppats att det skulle vara mer glitter i än det var. Det kan man såklart ordna genom att lägga på fler lager, men meh, liksom.

Pink Crystal, Sparling Violet
Ganska sött ändå, tycker ni inte? Det roliga med Sparkling Violet är att det innehåller lite hologlitter förutom det lila och rosa. Så det blev ganska blingigt (är det ett ord?).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar