söndag 31 mars 2013

Slarvputte

Nu har jag inte skrivit på länge igen. Jag är verkligen rätt opålitlig just nu. Inte förrän idag, dag tre på fyradagarshelgen, sätter jag mig ner för att visa upp naglar. Bah.

Jaja, det är i alla fall några snygga naglar jag på på lut.

Isadora - Lollipop
När jag tog fram det här lacket blev jag rätt förvånad. Jag var nämligen helt säker på att Lollipop var ett rött lack, inte ett rosa. Det visade sig att jag har ett lack till med samma namn, och det är klarrött. Så det var inte helt fel tänkt av mig. Hur som helst så var det när snäppet skirare än jag hade tänkt mig, det fick blir tre lager innan jag nöjde mig.

A England - She walks in beauty
Ah, skönheten. :-) Det här lacket är döpt efter en dikt av Lord Byron, där första strofen är just "She walks in beauty, like the night". Och det är snyggt! Svårt att fota dock... Det är en blekt rosa bas med guldglitter i. Här är det två lager över ett lager China Glaze Oxygen som underkläder.

Lollipop, She walks in beauty.
En lite udda kombination kanske, men jag skulle på barnkalas hos en flicka som tycker om rosa. Det funkade, men jag skulle nog gärna ha She Walks in Beauty på egen hand någon gång, eller som accent till ett diskretare lack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar