tisdag 23 juli 2013

Del Sol Skittle?

Innan dagens misslyckande nail art så hade jag en annan inte helt lyckad manikyr. Det kan vara så att jag inte anstränger mig lika mycket på semestern. Jag måste redan nu be om ursäkt för att en del av bilderna är mer än lovligt suddiga. Det blev lite stressigt när jag skulle ta bilder i solen.

Det började med den här uppställningen.

Akvarellskittle
De båda stjärnformade flaskorna innehåller vattenbaserade lack från Claire's. De är köpta mer för den söta flaskans skull än för innehållet, som ni kanske kan förstå. Det syns inte på flaskorna, eller på nagelbilderna, men de här lacken innehåller faktiskt lite små glitterpartiklar också.

Claire's - Peach Star
Ja det är samma lack. Det som i flaskan är sött persikofärgat blev på nageln efter tre lager en mycket djupare orange färg. Inte alls vad jag ville, men jaja. Nu fick jag stå mitt kast. Skirt och bökigt var det också.

Vidare till nästa finger.
Del Sol - Purple Haze
Purple Haze i solljus
Efter tre lager var Purple Haze fortfarande randigt och tråkigt. Men en lite söt diskret färg. I solljus kom det lila fram och lacket blev mycket roligare.

Del Sol - Surfer Girl
Surfer Girl i solljus
Tre lager av Surfer Girl, och samma problem som med Purple Haze. Det är lite strimmigt och lite tråkigt. Här kunde inte ens solen hjälpa till. Färgen djupnade kanske något, men det var ingen överväldigande förändring direkt.


Del Sol - Knockout
Knockout i solljus
Sen kom tre lager av Knockout, som är skirt och sött och nuttigt inomhus, men utomhus blir en rosa med mer attityd. Mycket snyggare. Det här var ett crèmelack, och det fick inte bara en snyggare färg utomhus, utan färgen dolde också en del av skavankerna i appliceringen.

Claire's - Lilac Star
Ojojoj. Om den orangea stjärnan torkade mörkare så döm om min förvåning när den lila torkade praktiskt taget genomskinligt. Det är tre lager på nageln här, och det syns inte det minsta. Förvånad och besviken.

Del Sol Skittle inomhus
Så här blev det alltså inomhus eller när det var lite molnigt/skuggigt utomhus. Rätt så menlöst och den enda nageln som egentligen syns alls är tumnageln, som syns rejält.

Del Sol Skittle utomhus
Och här är det i direkt solljus. Mycket roligare, men inte lika sammanhängande. Definitivt inte en av mina bättre skapelser, men lite småskoj. Och jag har ju semester, så det är inte direkt så att jag måste se perfekt ut hela tiden (tack och lov). Lite fånigt och roligt kan man ha när man ändå mest är hemma och läser.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar