onsdag 24 juli 2013

Grön onsdag

Jag tänkte att jag för en gångs skull ska vara med på en temadag. Det blir nog lite i senaste laget att lägga upp det här, men jag chansar.

Idag är det alltså Karins gröna onsdag. Fler deltagare och bilder hittar ni på hennes blogg på http://www.vackerunderbar.se

Och här är mitt bidrag.

Models Own - Green Flash
Först ut är accentnageln, som har två lager av Green Flash. Ett ljust lack, med lite frostigt utseende, men lätt att jobba med.


Models Own - Golden Green
Håhå jaja, Golden green (också två lager) är snyggt som det är. Men det kommer från kollektionen Beetlejuice, vilket innebär att det borde vara duokromt. Jag ser att det är guldgrönt, men några direkta skiftningar vet jag inte om jag ser.

Golden Green, Green Flash
Nja, det skulle var här då. På lilfingret ser man kanske med lite god vilja en skiftning i det gröna. Men mer åt lila än åt guld i så fall. Och det kan vara en effekt av lampan snarare än lacket. Jag får undersöka saker i dagsljus imorgon.  Snyggt tycker jag i alla fall att det blev.

1 kommentar: