tisdag 16 juli 2013

Semester!

Ok, nu är vi inne på semesternaglarna. Jag fick för mig att jag ville använda många lack på en gång (det kan ha något att göra med ett jag köpte fler lack än jag hade tänkt på min tjänsteresa.... Rea på Sephora visade sig bli farligt), så det blev en Ombre.

Ombre i Teal
Här har vi uppställningen i vad jag ansåg vara en bra ordning, lillfinger längst till vänster och tumme längst till höger.

Trust In Fashion - Essence
Jag undrar om det inte är så att jag fick Trust In Fashion av mamma efter att hon och pappa var i Tyskland för rätt länge sen? Två lager på bilden, och det är ett rätt mörkt crèmelack som man skulle kunna argumentera för att det hör hemma i den gröna kategorin istället för teal.

Don't Teal My Heart Away - Diamond Cosmetics
Två lager av Don't Teal My Heart Away. Och nej, mitt hjärta är rätt säkert i det här sällskapet. Det är ett helt ok lack, men inget speciellt.

Dirty, Sexy, Money - Misa
Det här attraherar mig mer. Kanske för att det är så mycket ljusare? Det fick bli två lager även av Dirty, Sexy, Money. Lite småroligt att ha just det lacket på just långfingret.

Mint Cream - La Femme
Här håller jag inte med om namngivningen. Jag tycker inte att det är ett mintfärgat lack. Men det är ett crèmelack, det håller jag med om. På så här korta naglar täcker Mint Cream utmärkt på två lager. Jag tror att om man har längre naglar så kan ett tredje lager vara bra.

Dark Forest - Uma
Det här kommer definitivt från mina föräldrars Tysklandsresa. Och det är lite av det svarta fåret i gruppen. I vissa ljus uppför sig Dark Forest utmärkt och är teal som de andra, i andra ljus så blir det blått, eller nästan svart. Två lager blev i alla fall bra.

Teal Ombre

Och slutresultatet. Det ser mycket kladdigare ut på bilden än jag tyckte att det gjorde i verkligheten. Här ser Dark Forest rätt så ljus ut, och passar rätt bra på tummen. I andra ljus såg det mycket mörkare ut, och skulle ha passat bättre på andra sidan spektrat.  Men på det stora hela så blev jag rätt nöjd ändå. En ombre är ju ett enkelt sätt att göra en lite roligare manikyr (och testa flera lack på en gång), men det blir ändå inte lika "in your face" som t.ex. en skittle blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar