söndag 11 augusti 2013

Neon i regnet

Första arbetsveckan efter semestern är slut, och dess tillhörande helg. Det har varit en händelsefull helg, typ. Igår flyttade en av mina jourkatter till sitt nya, riktiga hem. Och idag har jag shoppat en massa blandat, fikat med mamma och syster, och ätit middag med en vän jag ser för sällan.

Det har regnat stora delar av veckan, så det var tur att jag hade ett lack som muntrade upp. Tyvärr blev applikationen den här gången riktigt, riktigt kass. Det var inte lackets fel, utan mitt. Jag hade slarvat bort mitt vanliga överlack, så det blev en häxblandning av det hela, som bubblade sig...


American Apparel - Neon Yellow
Två lager Neon Yellow över OPI Alpine Snow. Det är en glad gul färg, men inte riktigt så där skrikneon som man kunde ha önskat sig.

Neon Yellow, Alpine Snow
Jag lackade i dåligt ljus och med dåligt tålamod. Inte en bra kombination som ni kan se. Det blev kladdig och bubbligt. Men ganska glatt.

Churros
I onsdags var jag på Skänninge marknad, och åt "Spanska våfflor", dvs Churros. Gott, men mäktigt. Det är liksom friterad deg med kanelsocker på. 

Nu ska jag försöka njuta av den sista lilla stunden på min söndag. Imorgon är det jobb igen. Det är både roligt och tråkigt. Jag skulle gärna ha mer semester, men när regnet vräker ner kan jag lika gärna vara på jobbet med mina trevliga kollegor. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar