torsdag 22 augusti 2013

Självbedrägeri

I mitt kalkylblad tickar antalet oprövade lack stadigt nedåt, vilket gör mig nöjd. Tyvärr är det inte hela sanningen, för jag har inte lagt in några nya lack i arket sedan i slutet på juni... Jag blev lite köpgalen en vända där, och vill nog inte riktigt veta hur många nya lack som väntar på att bli införda i arket...

Så jag tänkte att jag skulle göra en Ombre för att använda upp en hel hög med lack på en gång. Jag ångrar mig lite redan.

Ombre
Från vänster till höger (lillfinger till tumme); Depend - 260, RBL -  Diddy Mow, Depend - 259, H&M - Green Bluish, A England - Princess Sabra.


Depend -  260
Av 260 har vi två lager dammigt grönt crèmelack. Inga konstigheter, smidigt att jobba med och trevligt.

RBL - Diddy Mow
Diddy Mow har väntat i lådan länge på sin tur. Det är ett snyggt ganska gråaktigt grönt lack med mycket fint diskret skimmer i. Också det lätt att arbeta med och heltäckande på två lager.

Depend - 259
Och här kommer det första som jag ångrar lite att jag har i en ombre. 259 är så snyggt att jag vill ha det för sig självt. Två lager, mycket läckert skimmer i det här lite mörkare gröna med en blå ton.

H&M - Green Bluish
Jag ser inte så mycket blått i Green Bluish, men det är ett ganska frostigt lack, vilket gör att det blev lite strimmigt när jag lade på det. Heltäckande på två lager dock. Blekt, mer silvergrönt än grönblått.

A England - Princess Sabra
Och här är det andra lacket som borde ha fått mer utrymme. Så snyggt med hololack i blekt guld. Otroligt smidigt att applicera, heltäckande på två lager utan problem.

Hela härligheten.
Jag gillar kombinationerna, men som sagt, ett par av lacken skulle förtjäna hela egna manikyrer. Vi får se när det blir av, jag köper på mig så mycket nya lack jag vill prova att jag liksom inte får ro att använda gamla favoriter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar