måndag 16 juli 2018

Födelsedagsneoner

Jag har fyllt år igen. I år valde jag att inte fira något direkt. Men jag fick ändå en söt krukväxt av en kollega, en presentpåse från min syster och paket från mina föräldrar. Vilket var väldigt snällt av dem.

I påsen från min syster låg, inte helt oväntat kanske, nagellack. Woho! Jag hade faktiskt tagit med mig lack i väskan den dagen för att jag velat men inte hunnit lacka naglarna innan vi åkte. Men nu fick några av lacken från syster komma till användning genast.

Depend - 31
Eftersom det var neoner i påsen fick vi stanna på vägen och köpa ett vitt underlack. Det visade sig när jag kom hem att jag redan har en flaska nr 31 från Depend. Oops. Eftersom jag skulle ha det som underkläder var jag inte så noga, vilket ni kan se på ringfingret...

Charm Limit - Magenta
Det här hade jag med mig själv. Jag har fått det från min syster, men vid något annat tillfälle. Hmm, undrar hur mycket lack jag har fått från henne genom åren? Två lager av Magenta (det heter det nog inte, men jag har inte hittat vare sig namn eller nummer på flaskan), blev bra.

BYS - Yo Yellow
Två lager Yo Yellow över vitt. Jag brukar ju ha svårt med att få gula lack jämna, men det här funkae bra, och är riktigt neongult. Jag gillar!

Ulta3 - Atomic OJ
Jag fick ta till tre lager Atomic OJ innan det blev heltäckande, jämnt och neon. Men då så!

BYS - Gizmo Green
BYS - Ka-Bloom!

Jag missade att ta en bild på Gizmo Green på egen hand, men ni ser ju, neongrönt. Två lager över vitt blev rejält neongrönt. Och så toppade jag det med Ka-Bloom! som är en klar bas med blomformat glitter och små runda glitter. Det är parfymerat och ska lukta blommigt. Det luktade lite, men inte så farligt som jag hade befarat. Men jag fick fiska rätt mycket efter glitterbitarna. Här är det två lager över det gröna.

BYS - Poppin Pink
Och så två lager Poppin Pink över vitt. Riktigt lysande neonigt.

Neonskittle, flaskbild

Neon, glitter och holo.

Inte ett helt dumt sätt att fira födelsedag, eller hur?

Och för att få en lite bättre jämförelse så kommer här en swatch-bild också, med en förhanstitt på nästa inlägg.

Födelsedagsneonswatch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar