måndag 23 juli 2018

Nailmail!

Det är inte ofta jag får lack på posten längre. Men för några veckor sedan frågade min syster om jag ville sambeställa lite lack från Storbrittanien. China Glaze släppte nämligen en "OMG! Flashback"-kollektion, med hololack. De hävdar att det är samma lack som OMG!-kollektionen för några år sedan. Jag har två lack ur den kollektionen, så det var väl klart att jag ville beställa resten, tänkte jag.

Och så råkade det slinka med lite annat när jag ändå var igång... Det fanns så mycket roligt att beställa från den där hemsidan... Det var tydligen rätt smidigt att handla (syrran tog hand om det praktiska) och lacken kom rätt snabbt. Lite A England, lite China Glaze, Barry M, Color Club. Och så ett färgändrande lack från ett märke som heter Ruby Wing, som jag inte har koll på sen tidigare.

Nailmail sommaren 2018
Det extra roliga är att jag ju inte hade beställt de två OMG-som jag redan hade, men jag fick dem ändå. :-) Min syster bestämde sig för att vi inte kunde vara säkra på att det faktiskt är samma formel som förra gången, så det var lika bra att jag fick alla. Och jag menar fick. Hela kollektionen var en present! Världens bästa syster, jag säger ju det.

China Glaze - 2NITE
Jag hade glömt hur bökiga hololack kan vara... Första lagret skrämde mig rejält med hur holosjukt det var och jag trodde inte att jag skulle lyckas få det jämnt. Men det gick. Jag använde tre lager av det ljust blåa 2NITE, och kolla in regnbågarna! Det här är med överlack (det finns holos som dör av överlack/överlack som dödar holos, men Seche Vite fungerade bra här).

China Glaze - IDK
Jag valde att ha IDK som accentnagel. Snyggt lila, också med fantastiska regnbågar i. Också tre lager, också med överlack.

2NITE, IDK
Hmm, på den här bilden ser man inte skillnaden i grundfärger särskilt väl. Starkt ljus på holos har en tendens att ge mycket reflexer och lite färg.

IDK, 2NITE
Här syns det bättre kontrast mellan det lila och det blå. Så snyggt! Det ska bli roligt att gå ut i solen imorgon och se hur de ser ut där.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar