söndag 22 juli 2018

Havsgrönt

Jag hade haft ganska mycket ljusa lack ett tag, och ville bryta av lite. Och utnyttja semestern till att använda glitter som jag kanske inte skulle ha på jobbet.

Models Own - Deep Sea
Två lager av mörkt gröna Deep Sea. Det har en blå ton, men är tydligt grönt. Det här var en julklapp från en vän för ett par år sedan.

Five Below - Don't Worry Be Happy
Och så glitter över det. Jag har fått Don't Worry Be Happy från min syster. Det är en klar bas med flera olika färger hexagonglitter. Och så smileys. Glittret kom upp helt ok, men ansiktena fick jag fiska efter med en tandpetare.. Två lager glitter över Deep Sea.

Maybelline - Rain Forest Canopy
Rain Forest Canopy är ett jelly-lack, så det fick bli tre lager. Det gör ju att glitterbitarna syns tydligt mellan lagren, och jag gillar effekten.

Models Own - Deep Sea, Maybelline - Rain Forest Canopy, Five Below - Don't Worry Be Happy
Ganska roligt kombination tycker jag själv. Men kanske lite för mörk för årstiden egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar