fredag 13 juli 2018

Sommar

I skrivande stund är det den varmaste och torraste sommaren på mycket länge. Det är soligt och fint, men oh så varmt. Nästan så att man saknar att vara på jobbet, där det ju finns AC. Men å andra sidan är det väldigt, väldigt, väldigt skönt att ha semester.

Min första semestervecka har just passerat, och det har varit otroligt lugnt och stillsamt. Så nu börjar jag känna stressen över att "göra något" med min semester. Jag borde ju uppleva en massa, göra en massa praktiska saker hemma, läsa alla de där böckerna, se i kapp de där serierna, umgås med släkt och vänner, och, och, och.  Eller så tar jag en tupplur till. Semestern är ju till för att slappna av och ladda om på. Och för att lacka naglar och komma ikapp med blogg. Inte för att det tar så lång stund, jag har inte haft så mycket lack under våren heller.

Natio - Lovely
Det här lacket har jag fått i present från min syster. Två lager räckte utmärkt, men jag missade att fota på det vanliga sättet, så det blev en "actionbild" från bilen istället. Glad, trevlig, vårlig färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar