lördag 15 maj 2010

Glitter Skittle - många bilder blir det.

Nu har det varit dåligt väder i två dagar av min långhelg. Hur trist som helst! Så jag passade på att pigga upp mig själv igårkväll genom att testa lite olika glitter över min grundfärg, Berlin, från Mavala. En snygg grå crème. Och se, idag blev det lite sol, så jag slet fram kameran och försökte dokumentera mina glitter. Det blev inte jättebra, men man borde få en hyfsad bild i alla fall.

Utgångsläget,  Mavala - Berlin

Vänster hand, som råkade bli en silverhand.
Från lillfinger och inåt har vi:
* L'Oreal - Magnetic silver (inte ett glitter egentligen)
* Essie - Silver Bullions
* Viva la Diva - 59
* Depend - 105
* Nivea - Sugar


L'Oreal - Star Magnet. som sagt inte ett glitter, men roligt. Det är någon form av metallspån i lacket, och med en magnet får man dem att arrangera sig som en stjärna. Svårt att fotografera dock.
Essie - Silver Bullions. Inte lika tätt glitter som jag hade förväntat mig. Men väldigt snyggt, det blev liksom ett diskret silverglitter.
Viva la Diva - 59. Glittret här har en grönaktig silverton. Mycket trevligt.
Depend - 105. Det finaste (i betydelsen minsta) glittret i samlingen. Det blir mycket glittereffekt på nageln.

Och så höger hand, som fick bli lite mer färgglad.
Från tummen och utåt:
* Barry M - Red glitter
* Depend - 150
* Depend - 45
* Depend - 143
* Wet n' Wild - Sparked
Barry M - Red glitter.  Mycket glitter blir det.
Depend - 150. Mer sparsamt med glitter, men å andra sidan finns det små hjärtan i lacket också.
Depend - 45. Guldglitter med lite högre densitet än det röda.
Depend - 143. Till skillnad från de andra har det här en svagt blåfärgad bas. Färgen på nageln kommer alltså inte helt och hållet från glittret.
Wet n Wild - Sparked. Härligt lila glitter med glitter i lite olika storlekar.
Och till sist en rätt dålig bild på båda händerna.

Nu är det bäst att jag skyndar mig ut på balkongen innan solen går i moln igen. :-)

Edit: Min sambo tyckte att det behövs lite mer "edgy" bilder. Så här kommer en bild på ett soft air-vapen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar