söndag 16 maj 2010

Lemmings fullfilled

Ett lack från OPI som jag har velat ha ett tag är Man of La Mancha. Inte egentligen för färgen, utan för att det har samma namn som en riktigt, riktigt bra film. Jag hade funderat på att beställa det från USA ett bra tag. Ganska nyligen började OPI hota e-försäljare med stämning av en eller annan anledning. Så de slutade en efter en att sälja OPI. Jag fick lite panik, och tog mod till mig och beställde från e-bay. Det var ju lite av en chansning att beställa från en okänd privatperson i USA, men det visade sig vara ett bra beslut. Jag gjorde beställningen på torsdag kväll, och hade lacket hemma på hallmattan när jag kom hem på tisdagen. Strålande! Lacket i sig är ganska tunnt, så jag använde det över ett lager svart färg, Illamasqua Boosh. Härligt polykromt lack! Skimrar i grönt, orange, rött, grönt, magenta och guld, beroende på ljus.

Efter några dagar ville jag förnya min look, men ville absolut inte byta. Jag tycker verkligen om Man of La Mancha!  Jag och min sambo skulle gå på bio och se Alice i Underlandet, så det fick bli en accent i Mad As A Hatter.
Jag tyckte för övrigt väldigt bra om filmen. Härligt Burton-konstig, full med magi. Definitivt en film jag kommer att köpa på DVD så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar