söndag 30 maj 2010

Den moderna Prometheus

Inom nagelblogosfären ägnar sig många åt "frankening", dvs att blanda olika nagellack för att skapa nya färger. Jag ville också prova. Så jag började med ett klart lack från Depend, hällde i lite av en rosa/guldig lös ögonskugga från Face, några droppar Barry M Fuchsia, och lite Wet n Wild Sparked. Tyvärr hade jag inga kulor att stoppa i, vilket gör att det tar längre tid att skaka ihop lacket när glittret har lagt sig på botten (vilket det gör).

Resultatet blev rätt bra, om jag får säga det själv. Det är ett tunt lack, men över ett rosa lack (som på bilderna nedan) ser det riktigt bra ut.

Så, upp till bevis. Först gick jag ett par dagar med följande;

Sally Hansen - First blush

Harmlöst, rätt så gulligt. Lite i tunnaste laget kanske, men vi har varit med om värre. Det här var två lager.
Sen med min egna kreation över;
Jag lyckades inte fånga det på bild, men det finns ett väldigt trevligt subtilt guldskimmer i. Det syns lite i flaskan. Jag har inte kommit på något bra namn än dock...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar