fredag 4 juni 2010

Att hinna ikapp

Det är ju rätt mycket så här års. För min del har det mesta tidskrävande passerat nu, och det är "bara" jobb kvar. Och några små möten, men inte alls så mycket som det har varit. Så nu har jag tid att hinna ikapp mig själv, sova lite, och uppdatera här kanske...

Några lack jag har burit på sista tiden är:

Hello Kitty - Garden Pink.
Jag blev glatt överraskad av det här lacket. Det har lite skimmer djupt i sig som jag inte hade räknat med. Skoj! Och det satt bra för att vara ett budgetlack också. Som accentnagel använde jag ringfingrarna (det brukar oftast bli det av någon anledning). Här var det ett lack som är specialgjort för att krackelera när det torkar. Tänk vad coolt att ha en röd bas, och sen svart/grått krackelerat över, så att det ser ut som lava...

Jag hittade det här lacket på Tradera, i ett set med flera andra färger. Det står på flaskorna att de kommer från TransDesign... Lacket var mycket trögflytande och därför lite svårapplicerat, men resultatet tycker jag blev riktigt bra!

Ett lack som jag har väntat på ett tag kommer från Make Up Store. Min syster berättade för några månader sen att de under maj skulle få in ett lack som heter Therese, vilket råkar vara vad jag heter! När jag hittade det, och dessutom tyckte att det var snyggt så var det inget svårt beslut. :-)
Make Up Store - Therese
Efter ett par dagar tyckte jag att det var dags att piffa till det. Så det blev en accentnagel (helt oväntat) med OPI Absolutely Alice. Lite roligt är att jag först inte hade tänkt skaffa AA, jag tyckte inte att det var så himla roligt. Mad As A Hatter köpte jag däremot via Tradera (såg aldrig kollektionen i butik). Men... I filmen finns en scen där Johnny Depps karaktär klampar fram över det dukade tébordet, faller på knä framför en förminskad Alice och utbrister "You're Absolutely Alice, Iäd know you anywhere". När jag såg den scenen kände jag att jag behövde lacket trots allt. :-)
Det här var dock rätt sent, så jag trodde att det skulle vara omöjligt att få tag i det. Som tur är har det nyligen öppnat en nagelsalong i stan som använder och säljer OPI. Jag gick förbi där en dag och såg Alice-kollektionen i deras skyltfönster, med en flaska AA i! Jag gick såklart in och frågade efter den. Det visade sig vara den sista flaskan som de hade till salu, och den blev min!
 OPI - Absolutely Alice, accentnagel
Jag avänder inte så mycket glitterlack, egentligen. Det blir liksom lite för mycket att ha dem som bas tycker jag. Men accentnaglar är fantastiskt roligt.

 Och idag hittade jag China Glaze, Poolside collection! Köpte Sun Worshipper, som jag har varit sugen på ända sen jag började se bilder på det i blogosfären. Det ska bli spännande att se hur jag trivs med neonorange.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar