söndag 20 juni 2010

Holy Haulage Batman!

Det har sagts förr, och bör sägas igen, jag har världens coolaste syster! Jag råkar fylla år om ett par dagar, och firade detta tillsammans med mina föräldrar och min syster idag (jag ska fira med sambon så småningom också, men han var sjuk idag :-( ).

Nåväl, från föräldrarna fick jag en eltandborste, vilket är precis vad jag behöver. Den jag hade har blivit några år gammal och behåller inte laddningen alls längre. Den nya står på laddning nu, ska provköra den när jag går och lägger mig.

Från min syster fick jag den här söta påsen från Lagerhause:

Påsen var fylld med små paket, inlindade i silkespapper i olika färger och mönster. Och vad fanns i de små paketen? Kan ni gissa?
Men inte nog med det! Längst ner i botten fanns också detta:
Totalt sett var det 16 lack, 3 överlack, 21 mönsterplattor från Bundle Monster, och en hållare för lackflaska. Strålande! Här kommer lite närbilder.

De här visste jag faktiskt om att jag skulle få. Min syster ringde mig nämligen när hon hittade dem av en slump, och frågade vilka jag ville ha. Det är Color Clubs kollektion Poptastic, färgerna Almost Famous, Mrs. Robinson, Age of Aquarius och Jackie Oh! Fast jag trodde ju att hon bara agerade bulvan, och att jag skulle ersätta henne för pengarna hon lade ut. Nu fick jag dem som present istället!

Så lite China Glaze. Ghoulish Glow - ett överlack som lyser i mörkret. Wireless Holographic Top Coat, och till sist DV8, från kollektionen OMG. Nice!

En samling grönt: Martini Olive från L'Oreal, Glow från Sally Hansen, och Green Glitter från Fing'rs (är inte den flaskan helt bedårande?).

Två lack som ändrar färg beroende på om det är varmt eller kallt:  Claire's Calm/Wild och Happy/Earthy. De ser hur roliga som helst ut på folk som har lite längre naglar. Jag kanske ska spara ut dem lite under semestern? Sen är det Purple Pizzazz från Sally Hansen, och Orange Pop från Revlon. Orange Pop är ett luktlack, när det torkat luktar det svagt av apelsin (eller mer som luktsuddigummi).

Depend nummer 151, 155 och 156. Och ett överlack till som lyser i mörkret. Fantasy Makers heter märket, och flaskan ser ut som en gravsten. Passande.

Och sen kanske den sötaste flaskan av dem alla:
Texten på den pyttelilla klisterlappen är svår att läsa, men det verkar som att märket heter All Heart, och nyansen Baby Kiss.

Jag misstänkte/visste att jag skulle få lack av min syster i födelsedagspresent, men att det skulle bli riktigt så här många hade jag aldrig kunnat ana. Hon sa att hon har samlat på sig lack under hela våren, många från utbyten (swaps) hon har gjort med folk i andra länder. Hur coolt är inte det?

Min käre sambo fick välja vilket lack jag skulle använda först, och det blev Color Club Mrs. Robinson. Bilder kommer inom kort.

Det kommer att ta ett tag för mig att testa mig igenom alla de här roliga lacken! Och jag hade ju en hel del otestade redan innan... Jag får helt enkelt byta oftare. :-) Och börja planera för vad min syster ska få när hon fyller år i september...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar