tisdag 25 januari 2011

På kurs med Kurt

Jag ska på kurs nu resten av veckan. Träffa massa kollegor och lära mig bra saker. Tänkte tona ner mina naglar lite. På jobbet är det ingen som kommenterar mina naglar längre, jag kan ha vad jag vill. Det är det sköna med att inte vara i ledande position och inte ha kundkontakt. :-) Men nu när jag ska iväg och nätverka tänkte jag försöka ge ett lite mer seriöst intryck.


Beauty UK - Smokey Lilac
Inte så dumt va? I verkligheten ser det lite mer beige ut. Det är en väldigt diskret färg, skulle funka även om jag hade typ ett bankjobb eller så. Jag har med mig ett annat lack att lägga över på fredag...

Det är helt klart en annan stil än den jag haft i ett par dagar nu.
Orly - Space Cadet
Lyckas inte fånga färgskiftningarna.
Orlys Space Cadet var bloggvärldens stora snackis när den kom förra året. Alla oh:ade och ah:ade och kastade sig över den. Jag köpte mitt exemplar via Nailmail, och flaskan har stått och lockat på mig sen dess. Men det var först nu jag testade det. Först var jag nästan lite besviken, visst är det snyggt, men inte sååå snyggt. Sen såg jag det i dagsljus, och ändrade mig. Det är ett härligt lack, som skiftar från grönt till brons till lila beroende på ljus. Med både djup och glitter. Och det var inte ens särskilt svårt att ta bort.  Jag gillar.

Imorgon är också en ödesdag. Då är det dags för slutinvägning för min lilla dietkur. Då har jag i 9 dagar ätit pulver till frukost, lunch och mellanmål, samt vanlig mat på kvällen. Vi får väl se vilket resultat det har gett. Jag har druckit mer än förut, det är bra. Jag har haft ett jämnare humör och mindre sötsug (förutom i söndags, det var en dålig dag). Men har jag fått den rivstart på min viktminskning som jag önskade mig? Det får vi se då.

Jag försöker klura ut bra delmål att uppnå, på vägen till ett hälsosammare BMI. Och lagom belöningar som jag kan få när jag uppnår dessa delmål. Men det är klurigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar