söndag 23 januari 2011

Uppdatering

Den här veckan fick jag för mig att ha en diskret manikyr. Det var länge sen tänkte jag.

All Heart - Baby Kiss
Sötaste flaskan
Sally Hansen - Almond Crunch

Diskret, men snyggt.
När första lagret Baby Kiss åkte på suckade jag nöjt, så snyggt! Diskret, men skimrande. Första lagret Almond Crunch fick ett "wow". Jag hade inte alls förväntat mig en så varm färg, eller så mycket skimmer. Jag gillade den här manikyren. Den var inte alls "in your face", men den var vansinnigt snygg att titta närmare på.

Men sen blev det helg, och då måste man ju ha något mer iögonfallande. Igår kom mina föräldrar hit och firade min mors födelsedag. När hon fyllde förra året fick hon nämligen presentkort på middag och bio av oss. Det tog henne nästan ett år (hon fyller i februari), men till slut så blev det av. Vi gick och såg matinéföreställningen av Svinalängorna, och sen gick vi hem till oss och åt mat. Lax och potatis med en pepparotssås och grönsallad. Följt av bär gratinerade med kesella. Mycket gott.

Jag vet inte om jag ska rekomendera Svinalängorna eller inte. Jag hade inte läst boken, så jag visste egentligen bara att det var ett drama om att växa upp med alkoholiserade föräldrar. Filmen var bra, det var den. Men den gav mig ångest och fick mig att gråta också. Den var stark, och slog hårt. Och den fick mig att uppskatta mina föräldrar. Jag har fantastiska föräldrar, och jag hade en väldigt bra uppväxt.

Tur att jag hade glada naglar:
Depend - 124
Fing'rs - Orange Cat

124 och Orange Cat
Rätt lika blev de. Om man ser dem i verkligheten och tittar noga så är Orange Cat lite ljusare.

Hur går det med dieten då? Jovars, jag har hållt mig till min plan. Frukost, lunch och eftermiddag äter jag ersättning, och sen blir det riktig mat till middag. Det har funkat bra. Jag har varken känt mig hungrig eller grinig. Visst har jag varit sötsugen, men inte värre än att det har gått bra att ignorera. Jag tycker till och med att jag har varit på bättre humör nu, kanske hjälper pulvrena till att släta ut min blodsockerkurva lite. Och jag har hittat en massa recept på nyttig mat som ser god ut. Det ska bli kul att testa fler av dem. Det enda riktiga problemet som jag ser det är att jag har fått en fruktansvärt dålig andedräkt. Det smakar otäckt i munnen större delen av tiden. Sockerfria tuggummin brukar alltid finnas i handväskan, men nu används de mer än vanligt. :-)

Jag vägde mig ju som sagt måndag morgon, och sen gjorde jag en koll fredag morgon. Det känns onödigt att väga sig hela tiden, eftersom jag ju som sagt dricker en väldans massa vatten nu. Men fredag morgon vägde jag i alla fall 88.4kg. En nedgång på 2.1kg på fyra dagar. Inte illa! Jag är lite försiktigt optimistisk dock. Enligt vad jag har läst så tömmer kroppen en del vätskedepåer när man äter mest flytande föda, som den sen fyller på igen när man går över till majoriteten fast föda. Så det är nog inte 2kr fett jag har tappat. Men ändå, det ser ut att gå åt rätt håll! Det ska bli spännande att se hur det ser ut på onsdag morgon.

Jag ska sätta upp en lista med delmål, har jag tänkt mig. Så där att "när jag har gått ner x kg så får jag köpa y", eller "när jag har kommit under den här vikten så får jag göra z". Men jag har inte kommit så långt än. Det kanske blir dagens projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar