torsdag 13 januari 2011

Tjugondag Knut, då åker julen ut!

Fast julen åkte ut redan i helgen här hemma. Granen åkte ut redan förra veckan, eftersom den började lukta så otroligt otäckt när den slutade dricka vatten. Tips på hur man får en julgran att klara sig längre mottages tacksamt.

Lite sorgligt tycker jag nog att det är när julen packas ner. Jag tycker om jul. Och den här gången känns det som att den blev kortare än någonsin. Vi pyntade sent här, jag jobbade in i det sista, och jag jobbade ett par av mellandagarna. Lite trist. Men det lilla jul jag hade var fantastiskt. Härligt att umgås med familjen och med sambon. Massor med god mat, trevligt umgänge, söta syskonbarn och såklart julklappar. Nagellack, våffeljärn, tröja, film, massor med roligt!

Men, för att städa bort julen....

Depend - 191
Models Own - Red Alert

Red Alert, 191
Jag åkte hem till mina föräldrar med en julig manikyr bestående av Models Own Red Alert, och Depend 191. Härligt juliga färger tyckte jag. Men när min syster dök upp hos våra föräldrar så hade hon med sig Color Clubs julkollektion,, Enchanted Holiday. Så jag var tvungen att blinga till det hela lite.

Color Club - Wishlist Red

Color Club - Magic Elf
Över min befintliga röda manikyr lade jag alltså ett lager Wishlist Red. Över det gröna blev det Magic Elf. Nästan samma färger, men nu med bling.

 Som grädde på moset hade min syster med sig China Glaze Party Hearty, som jag fick låna lite av.

China Glaze - Party Hearty

Blingbling!

Tyvärr blev bilderna inte särskilt bra dock...

Det fanns två lack till i Enchanted Holiday, ett av dem har jag visat redan, men här kommer det igen.

Color Club - Snowflakes

Color Club - Enchanted Holiday
Det sistnämnda ligger över ett av mina julklappslack, ett riktigt, riktigt snyggt lack som jag har önskat mig länge men inte kommit mig för med att skaffa själv.
Black Phoenix Alchemy Lab - Mme Moriarty
Mme Moriarty, Enchanted Holiday

Jag gillar verkligen Black Phoenix Alchemy Labs hemsida http://www.blackphoenixalchemylab.com/ Jag har funderat länge på att beställa saker därifrån, men det har inte blivit av. Det här lacket har stått på min önskelista, och min syster köpte det åt mig! Det är så snyggt som jag hoppades, och med det namnet!

En julmanikyr kvar att visa, sen har jag städat ut julen. :-)

Min sambo pekade ut ett julpaket från China Glaze för mig före jul, och jag köpte det utan att ens fundera på saken. Lite dumt, visade det sig, eftersom han hade tänkt köpa det åt mig i julklapp om jag verkade vilja ha det. :-)

Lycka!
Tre lack ur deras julkollektion, mums!

China Glaze - Jolly Holly
China Glaze - Midnight Kiss
China Glaze - Mistletoe Kisses
Ooops, jag missade ett lack jag använde under julen. Fast på tårna. Så varning för tår!










.
.
.
.
.
.
.
.












Max Factor - Red Passion
Klart att tårna skulle bli juliga också!

Så, nu är jag helt klar med att städa undan julen 2010. En bra jul, men kort. Jag hoppas att nästa blir längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar