tisdag 24 april 2012

Godnatt

Trött nu, mycket trött. Det har varit en lång vecka som jag skrev igår. Och idag provade jag en ny sak på jobbet som också gjorde mig trött. Och så var det idag dags att lämna tillbaka en kollegas katt som har bott hos mig i helgen. Nu är jag ensam hemma igen, och tröttheten har hunnit i kapp mig.

Söta Kyra är en rätt skygg huskatt som min kollega köpte från ett katthem för ett antal år sedan. Jag har sett väldigt lite av henne under helgen (hon har mest gömt sig), men det har ändå varit trevligt att ha henne här. Och idag när hennes husse hade lockat fram henne från under fåtöljen så var hon modigt nog att komma och kela med mig en stund. Så jag verkar inte ha varit alltför farlig trots allt. Jag tror att hon i alla fall har förstått att jag inte menar henne något illa, och att jag har försökt måna om henne.

Kyra
Dålig bild tagen tidigt i morse när hon låg i fönstret. Jag kommer att sakna att ha henne här. Det är något visst med katter.

H&M - Kiss goodnight
Vintermörk manikyr från i november. Det här var två lager gråsvart glitter. Det är en svart bas med multifärgat glitter i, vilket man kan ana lite lätt i bilden.

Nyx - Asphalt
Det här lacket var ganska tjockt och svårt att arbeta med. Men rätt snyggt. Det har också en svart (eller grå) bas med multifärgat glitter. Färgerna är tydligare här än i Kiss Goodnight.

Kiss Goodnight, Asphalt
Båda lacken var lite gryniga trots överlack. Så blir det med en del glitter, så det var inte helt oväntat. Och jag gillade kombinationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar