söndag 15 april 2012

Helg!

Det har varit en bra helg hittills. Efter en rätt tråkig vecka rent vädermässigt har det nu varit uppehåll och rätt mycket sol. Jag hoppas att det håller i sig. Våren börjar komma på riktigt nu, med sprickande gröna löv och sånt.

Igår hann jag med mer än jag trodde. Tvätta, pyssla med föreningen, shoppa lite kläder, se på serie, läsa bok i solskenet, umgås med goda vänner och syster, samt spela spel. Visserligen blev jag uppe halva natten med spelandet, men det är ju smällar man får ta. Och jag har inte städat än, men jag har ju en hel söndag på mig.

OPI - Warm and Fozzie
Det här är ett lack från OPI's Mupp-kollektion. Den kom i höstas i samband med att den nya filmen om Mupparna gick på bio. Jag har inte sett filmen, och det här var det enda lacket jag gillade. Två lager varmt brunt skimmer. Kass bild dock, jag tog väldigt mycket kassa bilder i höstas.

Nubar - Verde
Som den här bilden t.ex. Kass. Verde är ett väldigt, väldigt snyggt lack, men på den här bilden ser skimret ojämnt och knöligt ut, vilket det inte alls är. Det är dock så mörkt grönt att det på vinterhalvåret ser svart ut, vilket var lite av en missräkning från min sida. Två lager räckte för att det skulle bli heltäckande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar