söndag 8 april 2012

Påskdag med Kicks

Idag firar man de troende kristna att Jesus har återuppstått. De inte lika troende delar med sig på internet av bilder som beskriver Jesus som en zombie, eller någon annan typ av odöd varelse. Jag är lite kluven mellan att tycka att man ska kunna skämta om allt, och att man borde visa respekt för folks övertygelser.

Jag personligen njuter mest av att vara ledig för tredje dagen i rad. I fredags gjorde jag absolut inget vettigt alls, bara läste och såg på film. I går åt jag påsklunch med syster och föräldrar, samt såg på film. Idag har jag gjort lite jobb åt föreningen, och läst och sett på film. Jag gillar det här med ledighet. Fast förmodligen borde jag i alla fall gå ut och ta en promenad eller något.

Nåväl, tillbaka till september. Jag hade en liten period där jag bara använde ett enda lack åt gången, utan accentnaglar, som ju annars är standard för mig. Intressant nog var flera av de lacken från Kicks.

Kicks - Oxygen Forest
Tre lager skön grågrön skimmer. Det satt som berget i en hel vecka, utan att flaga alls. Mycket nöjd. Att det fick sitta en hel vecka berodde på att jag åkte på konferens med jobbet. Förutom en hel del givande föredrag och jobb-saker fanns även tid att slappa lite.

Malta i september 2011
Vi bodde i St Julien, och spenderade större delen av tiden på hotellet eller i bussar. Men det lilla jag såg av Malta gav mersmak. Det är en ganska karg men väldigt vacker ö, med hur mycket kulturhistoria som helst. Jag skulle gärna åka tillbaka privat så att jag har möjlighet att se mer.

Kicks - Metro Grey
Det här var två lager, men i motsatts till sin kompis Oxygen Forest så blev det här fult på mindre än ett dygn. Synd, för det är en riktigt läcker färg. Jag kanske bara hade otur.

Kicks - Fab Jean
Det här var också två lager. Jag har ingen anteckning om huruvida det här höll bra eller inte, så det var nog helt ok. Snyggt är det hur som helst. Jag gillar skimret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar