lördag 7 april 2012

Påskafton

Jag har ju försökt att lägga upp bilder från hösten, för att förhoppningsvis komma ikapp mig själv. Men idag bryter jag den trenden för att visa årets påsknaglar istället.

Depend - 31
Jag grundade med två lager vitt. Det ser helt ok ut på bilden, men i verkligheten var det lite ojämnt och fult. Ett tredje lager hade kanske slätat ut det. Det är i alla fall en trevlig vit färg.

Green's Lex - 68
Två lager orange skimmer över det vita. Luktar otäckt, men ser helt ok ut. Det blev kanske lite ljusare än jag hade hoppats på, men helt ok.

Paris Memories - 30
Ännu ett billigt märke, det här säljs just nu på mitt lokala Ica Maxi, för 19:50 in jag minns rätt. Två lager gult över det vita. Jag brukar ju ha svårt att hitta bra gula lack, men det här tyckte jag var helt ok faktiskt.

Paris Memories 30, Green's Lex 68
Och så här blev det alltså. Jag var rätt nöjd faktiskt. Jag hade den här manikyren på jobbet onsdag och torsdag. Det roliga är att en bekant lade upp en bild på sina egna påsknaglar på Facebook, och hade samma tema, gult med orange accent. Hennes naglar är dock längre och snyggare än mina. :-)

Men sen fick jag en ledig dag, och eftersom det regnade och snöade hade jag ingen lust att göra något vettigt. Så jag gjorde följande:

Paris Memories - 29
Två lager gråblå snygghet. Jag gillar verkligen den här typen av färger.

Pretty Woman - 5
Det här hade kunnat räcka med ett enda lager, om jag hade varit lite mer försiktig. Jag blev mycket förvånad över hur smidigt det här billiga lacket var att jobba med. Också ett fynd från Ica Maxi. Jag gillar verkligen färgen.

Paris Memories 29, Pretty Woman 5
Med ett överlack blev det här en riktigt snygg kombination, om jag får säga det själv. Men än så länge är det ju inte så påskigt. Så jag plockade fram det gula från den förra manikyren, Paris Memories 30, och en gammal favorit, China Glaze Sun Worshipper. Med en vanlig stiftpenna gjorde jag sedan lite prickar för att få naglarna att se mer ut som påskägg.

Prick, prick.
Jag blev riktigt nöjd med vänsterhanden, som är den som är på bild här. Högerhanden däremot... Låt oss säga att jag är sämre på att göra snygga prickar med vänster hand. Det blev inte jättefult, men inte lika bra. Jag får väl öva mer.

Jag har inte målat mina tår på hela vintern. Till viss del för att jag är lat, och till viss del för att jag är frusen om fötterna. Det lockar liksom inte att ha bara tår medan lacket torkar. Nu tänkte jag att det kanske var dags. Tyvärr är det fortfarande rätt kallt, så jag tog på mig strumpor när jag tyckte att jag hade väntat tillräckligt länge... Jag borde ha väntat lite till... Varning för tår!





















































Depend 124
En rätt så ordinär orange färg. Det är svårt att få snygga tånaglar tycker jag. Men å andra sidan så är det ju bara jag som ser dem än så länge. Jag får öva på att få dem snygga tills det är dags att ta fram sandalerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar