tisdag 17 september 2013

Grått och glitter?

Glitter måste såklart testas över en bra bas. För det här använde jag ett grått baslack.

Isdora - Smokey Grey
Det här lacket har fått den mycket informativa kommentaren "helt ok" i arket. Jag tolkar det som att det tog två lager för att täcka, och att jag inte direkt var imponerad. Inte så konstigt att jag testade glitter över, med andra ord.

Models Own - Orangeade
Här har vi ett lager Orangeade över det gråa. Inte helt smart kanske, eftersom en så mörk bakgrund får det orangea att snarare se grönt ut.

OPI - Show it and glow it
Och här ett lager Show it and glow it över samma gråa. Det fungerade mycket bättre tycker jag.

Smokey Grey, Orangeade, Show it and glow it
Och så här blev det tillsammans. Som sagt, det orangea ska ha en annan basfärg. Kanske ett annat orange? Eller kanske till och med vitt. Vi får se vad jag provar nästa gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar