torsdag 5 september 2013

Tre nyanser av grått

Som rubriken säger, här kommer tre gråa lack.

Models Own - Gun Grey
Jag är inte helt säker på att vapen har den här varmgråa färgen. Men lite metalliskt skimmer brukar de väl ha, så helt fel tror jag inte att det är. Två lager räckte bra.

Viva la Diva - 109
Här krävdes det dock tre lager. Nr 109 är ett i basen ganska mörkt lack, men det har ett ljust silverskimmer i sig som gör att det reflekterar ljuset och på det sättet blir ljusare.

Gun Grey - 109
Jag gillar de små ljusreflexerna jag har lyckats få till i lacken. :-) Mörkt, grått, men med skimmer som livar upp lite.

L.A. Girl - Supernova
Ok, det här lacket är på gränsen mellan grått och svart. Det menar nog att basen ska vara svart, men den är lite för skir för det, så jag upplevde den som grå. Det är som ni kan se bar glitters i, som blänker i alla möjliga olika färger beroende på hur ljuset träffar dem. Väldigt blingigt, på gränsen till vulgärt. Men roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar