fredag 13 september 2013

Nail art challenge

Ok, så var det dags igen då. En utmaning från en vän. Här är bilden han tyckte att jag skulle efterlikna.

Originalet, från Tumblr

Så jag började med en bas av OPI Alpine Snow, och sen tog jag fram gult, orange och svart lack, sminksvampar och en tunn pensel.

OPI Alpine Snow, MIYO Sunny, L'Oreal 450, Wetn'Wild Black Rose
Alla de här lacken har jag använt förut och tänkte skulle passa bra. Sunny visade sig vara snäppet för skir, det hade behövts lite mer umpf. Men 450 var riktigt bra. Tyvärr så lyckades jag sabba grunden på väg ut genom dörren i morse, och orkade inte göra om den, så på närbilderna så kommer en nagel att se ut som skrutt. I verkligheten på armlängds avstånd är den helt ok.

L'Oreal 450, svampad
Ok, på ena handen började jag med lägga på 450 med svamp, det ser rätt skoj ut.

Miyo Sunny
Och på den andra handen grundade jag med att svampa på Sunny. Som sagt, lite skirt.

Två färger
Och här har jag svampat på Sunny över den befintliga 450. Lite svårt att se nyanserna på bilden kanske, men det blev ok. Det var nästa steg som jag inte var så pigg på från början, och som mycket riktigt visade sig bli min baneman. Detaljarbete...

Träd?
Trots en smal pensel och ett bra svart lack så blev det här kladdigt och bökigt och inte snyggt alls. Bah. Kanske en ännu smalare pensel hade kunnat funka? Fast jag vet inte, jag är kass på riktigt detaljerad finmotorik, jag darrar för mycket på handen.

Done
På med ett lager överlack, och så var det "klart". Jag gjorde bara "träd" på vänster hand, och på höger hands tumnagel. Snyggt vet jag väl inte om jag kan kalla det, men jag är inte helt missnöjd heller, faktiskt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar