söndag 23 december 2012

Julefrid?

December har varit, intressant. Men nu är jag ledig i två hela veckor. Som jag inledde med att stressa runt lite till. Men nu så. Imorgon är det jul med familjen som gäller. Och sen är det ledigt. Slappa, läsa, se på film, umgås med vänner, klappa på katter. Jul blir lite annorlunda i år eftersom jag har katter hemma, och inte kan ta med dem till föräldrarna. Så jag kommer inte att sova över med resten av familjen utan åka över dagarna bara.

Efter mycket om och men och funderande bestämde jag mig i sista minuten för att jag vill ha en julgran i år. Julgransfoten jag vill ha är slut i stan. Och julgranarna var i princip slut också. Men efter mer bilåkande än den senaste månaden sammanräknat så står det nu en halv gran i mitt vardagsrum.

Gran!
Naglar då. Den senaste veckan har jag faktiskt gått med nakna naglar i några dagar för att jag inte hade energi nog att fixa dem. Och två omgångar innan dess hade jag ingen accentnagel heller. Det om något är ett tecken på hur stressad jag har varit.

Essie - Miss Fancy Pants
Jag får erkänna att jag köpte det här lacket till viss del på grund av namnet. He, Miss Fancy Pants.:-) Två lager täckte bra och jag gillade den här grå-beiga färgen rätt bra. Jag hade nog gärna haft lite av en accent. Kanske ett glitter över basen på ringfingret? Kanske en annan gång.

Layla - C6
Hmm. Det här lacket har väntat länge. Jag köpte det på Malta förra hösten. Det är ett ganska skirt lack, och väldigt diskret. Här är det tre lager, och det passar bra på så här korta naglar. Men om naglarna var längre så skulle nagellinjen troligen synas rätt tydligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar