onsdag 5 december 2012

Nudes

Ibland vill man vara diskret. Eller ha "underkläder" under något annat. Här tänkte jag visa upp en bunt olika nudes jag har använt.

Sally Hansen - Bamboo Shoot
Bamboo Shoot är mjölkvitt, och som ni ser här så är det inte jämnt på två lager. I alla fall inte för mig.

Depend - 32
Nr 32 är också snarare mjölkvit än kritvit. Här är det två lager, och precis som med Bamboo Shoots så räckte inte det riktigt. Ett lager till så hade det nog blivit jämnt.

China Glaze - Moonlight
Moonlight är också mjökvit, och mera av ett jellylack. Två lager på bilden, och som ni ser så syns nagellinjen tydligt.

Fingr's - Nude Blush
Skirt, och med en intressant blåaktig ton. Jag hade lite svårt att få det jämnt, men till slut så. 
Nubar - Oui, Oui
Nubars version är mer hudfärgad än vit.  Det är också väldigt skirt. Efter ett lager syntes det i princip ingen skillnad alls mot bara underlack. Här är det två lager, och det skulle krävas minst ett till för att få det jämnt.

Mavala - Reno
Här har jag ingen aning om hur många lager det var. Jag gissar på två, för jag minns inte att det var något större problem. Också väldigt diskret och enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar