söndag 2 december 2012

We shall Prevail.


Ha, med det här inlägget är jag ikapp igen. Med mina nya manikyrer det vill säga... Vi får väl se om jag orkar lägga upp lite gamla också nu när jag ändå är i gång.

Nubar - Prevail
Här har vi Prevail, på pekfingret är det i sitt naturliga tillstånd, dvs matt. På långfingret har jag ett vanligt överlack på så att det blir blankt. Jag gillar båda versionerna. Jag har använt två lager, men det hade kunnat räcka med ett lager om jag var mer försiktig. Det är en läcker plommonlila färg, och som alla matta lack torkar det väldigt snabbt.

Nubar - Treasure
Och så det fina Treasure. Tre lager ljuslila holo. Lite roligt att bilden visar totalt suddigt på nageln. :-)

Prevail, Treasure
Prevail ser markant mörkare ut med ett blankt överlack. Men det är snyggt. Efter att den här bilden togs så lade jag på blankt överlack på den sista nageln också, för att få det lite mer enhetligt. Och sen njöt jag av de fina naglarna i två dagar, innan jag ställde mig och handtvättade två mattor. Det slet rejält på både lacket och naglarna, trots plasthandskar. Naglarna fick filas ner så långt som möjligt för att få bort det mest slitna, och lacket bytas ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar