lördag 26 januari 2013

Julklappen som blev försenad

Av den fina, goa, härliga L fick jag tavlor i julklapp. Hon hade hittat jättefina verk på Etsy och beställt flera till sig själv, till P och till mig. Hon var lite besviken över att ett av motiven hon beställt till mig blev fel, de skickade ett annat först, och ersättningen hann inte komma innan jul. Men det som hade blivit fel var också snyggt, så jag fick behålla det med. Till slut blev det alltså fyra tavlor istället för tre. :-)

Och det var perfekt, för jag har länge tänkt att jag vill ha något på väggen ovanför sängen. Jag har bara inte riktigt lyckats komma på vad det är jag vill ha... När jag öppnade julklappen blev det solklart!  Jag ville dock inte sätta upp dem förrän det sista motivet hade kommit. Jag fick det från L förra helgen, och nu är de äntligen på plats!

Tentacles and the Doctor.
Härligt! En bra blandning av Dr Who och octopoider. I like it! Jag fick hjälp av en annan god vän att sätta upp dem. Jag litar inte på mitt eget ögonmått när det gäller sånt där. Nu var vi två som kunde komma överens om att det var nära nog. :-)

En annan julklapp från för länge sen som jag inte använt förrän nu nyligen är en uppsättning lack som jag fick från min syster.

Jessica - Celebutante
Här har vi två lager Celebutante, i en jättesöt flaska som ser ut som en glödlampa. Det är ett fint skimrande ljust vinrött lack. Det ingick i ett set om tre som jag fick, var det julen 2011 måntro?

H&M - Red
Och ett lite dammigt crèmelack från H&Ms höstkollektion. Två lager här med.

Celebutante, Red
Där hade man kunnat stanna, men jag skulle på finfest, så jag ville blinga lite. Och använda fler glödlampor. :-)

Jessica - Starlet
Bring on the bling helt enkelt. Ett lager Starlet över Red gjorde det hela lite festligare.

Celebutante, Red, Starlet
Det är roligt att försöka fota sånt här nästan hologlitter med en mobilkamera. Antingen så fokuserar inte kameran alls, eller så får man konstiga effekter i glittret. Jaja, jag var hur som helst nöjd och kände mig fin på festen, som var mycket trevlig. Det tredje lacket i lampsetet är blått och jag har använt det också. Bilder kommer inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar