onsdag 2 januari 2013

Prickigt

En av alla del bra sakerna jag fick i julklapp var en uppsättning dotting tools, som alltså ska underlätta när man vill göra prickiga manikyrer. Här kommer mitt första försök.

Hello Kitty - Blueberry
Först två lager av det sött babyblåa Blueberry. Notera att flaskan är i form av Hello Kittys huvud. Det här är en officiell produkt från Sanrio, företaget som äger Hello Kitty. Jag fick lacket också i julklapp. Av min syster såklart. :-)

China Glaze - Westside Warrior
Och så två lager av Westside Warrior. Ett rätt ordinärt militärgrönt crèmelack. Fint, men inget särskilt speciellt.

Blueberry, Westside Warrior

Den uppmärksamme kanske noterar att det här är bilder på min högerhand, inte på vänster som jag brukar fota. Det beror helt enkelt på att jag lyckades sabba vänsterhanden medan den torkade...

Prickar!
Men här är den fixad och prickad. För enkelhetens skull använde jag bara Bluberry för att göra prickar på Westside Warrior och vice versa. Jag använde bara ett av flera verktyg, men fick ändå ihop lite olika storlekar på prickar. När jag har gjort prickar tidigare så har jag använt en penna, och det har funkat helt ok. Men tanken är att man med verktygen ska kunna göra olika stora prickar på ett smidigare sätt.

Den här manikyren hade jag innan nyår, när jag gick och såg The Hobbit på bio med P och syster. Jag gillade filmen! Inte helt oväntat kanske eftersom jag gillar boken, fantasy i allmänhet och de tidigare Ringen-filmerna. Visst är den lite lång, framförallt så tycker jag att de drog ut på striderna för mycket. Och visst lyfter de in saker som inte finns med i boken, för att fylla ut världen lite. Men det störde mig inte. Den var snygg, rolig, engagerande och bra. Jag ser fram emot att se de två fortsättningsfilmerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar