söndag 6 januari 2013

Sista lediga dagen

Eller, sista semesterdagen för den här omgången var ju i fredags. Idag är det bara helg som vanligt. Men jag har varit ledig i två hela veckor nu, och imorgon börjar jag jobba igen. Jag har lite blandade känslor för det. Jag kommer att sakna att kunna gå och lägga mig igen efter att jag har matat katterna. Och jag kommer sakna att kunna ta en tupplur på soffan. Men jag tycker om mina kollegor, och mitt jobb. Inte alla dagar, men de flesta.

Det finns en massa saker jag hade tänkt göra under min ledighet som jag inte har gjort. Men jag har gjort det viktigaste, nämligen slappnat av. Jag har träffat vänner, jag har läst och jag har tagit det lugnt. Bra där.

Lite mindre bra är väl att jag inte sov så mycket inatt. Jag läste ut en bok när jag gick och lade mig. The Reapers are the Angels, som jag lånat av bästa L. (Den handlar grovt förenklat om en ung flicka på road trip efter zombieapokalypsen. Ett lite annorlunda grepp av en rätt välanvänd setting. Och bra.) Och sen började jag läsa på en ny bok, som sög in mig så totalt att jag inte kunde sluta läsa den förrän den var slut. Och jag grät flera gånger under läsandet. Den heter Jellicoe Road och jag har lånat den av min syster. (Den handlar grovt förenklat om en ung flicka på en internatskola i Australien, hennes sökande efter sitt förflutna och sin plats i vänskapskretsen. Parallellt spelas en äldre berättelse ut, som kommer att ha stor påverkan på vår hjältinna.) Riktigt bra var att jag hela natten hade sällskap av en eller flera katter i sängen. De turades om att hålla koll på mig kändes det som. Ett par gånger under Jellicoe Road så behövdes det.

På naglarna har jag samma sak som på nyår, jag har inte bytt på hela veckan. Ska ordna något nytt inför jobbet imorgon är planen.

Men gamla bilder har jag så att det räcker och blir över.


BB Couture - Night Ops
Mörkt, mörkt blått är Night Ops. Det hör till BB Coutures serie för män, men passar lika bra på mig. Det är svårt att se om det egentligen är blått eller grönt skimmer där djupt i det mörka. Så jag gissar att det skulle vara en bra kamouflagefärg för uppdrag i mörker. Två lager är det på bilden. 

China Glaze - Dorothy Who
Det här var istället ljusare än jag trodde. Två lager av Dorothy Who täcker bra, men för att få mer djup i färgen så skulle jag ha behövt ett tredje lager.

Night Ops, Dorothy Who
Hmm, här ser Night Ops i det närmaste svart ut, men visst syns det fina skimret? Det här var en sån manikyr där jag trodde att färgerna skulle ligga mycket närmare varandra än de gjorde. Men det är ju inget fel med att ha en accentnagel som står ut lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar