torsdag 7 januari 2021

En orgie i Depend-lack

 Jag gillar Depend. De är billiga, har flaskor som är lätta att förvara, och har snygga färger. Här kommer en bildkavalkad av Depend-lack, och ett par andra, som jag har använt det senaste året eller så.



Depend - 598

Vi börjar med ett trevligt duvblått creme-lack, Depend 598. Heltäckande på två lager och väldig stillsamt fint. Så kunde jag såklart inte låta det vara...

Isadore - Space Sparkles

Jag började med att lägga på ett lager Space Sparkles över Depend-lacket för lite bling. Det är ett ganska grovkornigt lack i klar bas.


598, Space Sparkles

Inte så dumt. Men jag var inte nöjd. Mer glitter till mig.

OPI - Pile on the Sprinkles

OPI Pile on the Sprinkles är ett skirt lack, från en Hello Kitty-kollektion. Det är också ganska grovkornigt, men finare än Isadora, och mer blått mot Isadoras mer lila.


598, Space Sparkles, Pile on the Sprinkles

Och såhär blev det till slut. Massor med glitter.





Depend - 579

579 är ett lite gammelrosa lack (inte riktigt lika mörkt som det ser ut på bilden), med scattered holo. Jag tycker mycket om färgen, och det krävdes tre lager för att få full täckning. 


Depend - 5063

5063, eller Chasing Starlight, är heltäckande på två lager och ett trevligt lite metalliskt grönt lack. 

5063, 579

Trevlig kombination.





Depend - 5092

Oh det här är snyggt! Gråbrunt med guldskimmer i. Varmt och skönt. Två lager.

Depend - 5094

Och 5094 är en markant gråare färg, jag tänker på betong när jag ser det. Också ganska varmt, men inte lika varmt som 5092.

5094, 5092

Jag gillar att blanda nyanser av grått, det är häftigt hur olika de kan bli, med ändå en gemensam bas.




Depend - 5100

Och så har vi kommit fram till julen 2020. 5100 är ett svart hololack! Det har scattered holo, och guldglitter. Två lager ren glädje. 

Depend - 5101

Och kompanjonen 5101 är en silverbas med lila, rosa och holo. Mycket trevligt. 


Depend - 5100, 5101

Båda lacken är fullproppade med glitter och holo, men känns ändå helt släta på nageln. Imponerande och trevligt i en ovanligt mörk, blöt och trist december (ja det var då jag bar det).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar