onsdag 6 januari 2021

Skittles, igen.

 Jag gillar skittles. Och när flaskorna också är söta så blir det ännu bättre.

Jupp, det är fler glasstrutar!

Jag gissar att jag hittade dem på Netto, där är där jag oftast har hittat det här märket, Boulevard de Beauté.


Pastel Beige Cone

Blek beige färg, som bråkade lite med mig. Tre lager fick det bli innan det kändes jämnt.

Pastel Blue Cone

Det här är en läcker blå! Jag gillar den skarpt, men som sin beigea kamrat var det svårt att få jämnt. Så tre lager. 


Pastel Purple Cone

Trevlig lila, men inget särskilt speciellt. Tänker jag. Lite smidigare än de andra dock, två lager. 


Pastel Teal Cone

Att kalla den här färgen för teal är kanske lite optimistiskt, mer turkos/pepparmint kanske. Men det får duga. Jag hade lite svårt att måla innanför linjerna verkar det som...


Pastel Yellow Cone

Det är en väldigt blek gul, även om den har lite mer oumph på nageln än den ser ut att ha i flaskan. Tre lager.

Pastel Cone Skittle, flaskor.

Här ser vi hur de ser ut på nageln jämfört med flaskan. Den gula blir mer gul, och den beiga ljusare. I övrigt tycker jag att de stämmer rätt bra. 

Pastel Cone Skittle

Och här är de i närbild. Lite sämre ljus dock, så nyanserna är lite off. Men roligt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar