onsdag 24 augusti 2011

Blått väder


Det har varit trist väder i ett par dagar nu. Så då kan man ju passa på att lägga upp lite blått. 

Wet n' Wild - Bijou Blue

Det här är två lager. En rätt så trevlig somrig blåskimrande färg. 
Lumene - Live It Up
Det här är tre lager, och beskrivningen blir likadan som på den förra "trevlig, somrig". Inget jättespeciellt, men trevlig, liksom.

Bijou Blue - Live It Up

Så hur piffar man det här då? 

Nubar - Black Polka Dot
 Det här tyckte jag var roligt! Klar bas med svart glitter i olika storlekar. Mycket roligt! Det finns i vitt också, men jag tänkte att det svarta nog var roligast.

China Glaze - Mrs Claus
Vid samma tillfälle som jag köpte Black Polka Dot (på stan med min syster, för övrigt), fick jag påtalat för mig att affären hade kvar Mrs Claus och en nagelbandsolja från China Glazes julkollektion 2010 (jag minns dock inte att jag såg kollektionen i den affären i julas...). Efter att ha funderat lite på saken gick jag tillbaka och köpte dem.  Det här är ett lager Mrs Claus, och det var mer rosa än jag hade trott, så det blev mer lila på nageln.

Så, det var sommarblått det. Nu till lite mer mustigt blått.

Misa - A Sin Worth Committing

 Heltäckande på ett enda lager. Och snyggt som bara den! Dock fick jag synliga nötskador i tipparna redan efter en dag, så kanske hade två lager ändå varit att föredra.


Nails Inc -Semley Place
Också ett enda lager. Men då är inte lacket duokromt på nageln. Man ser tendenserna till det i flaskan på bilden, blått som går mot lila. Det såg jag inget av på nageln alls. Men det är ändå en snygg blå.



A Sin Worth Committing, Semley Place






 Det är lite roligt att alla Nails Incs lack är döpta efter platser i London. En del av dem kan jag se på och tänka att "där har jag varit". De flesta har jag dock ingen aning om var de ligger. :-)
En blå manikyr till har jag att dela med mig av, den är lite glittrig.
 
A England - Tristam




Härligt blått hololack. Gled på som en dröm. Om jag hade varit lite mer försiktig så hade det räckt med ett lager, men det här är två.

Nubar - Blue/Silver Glitter



Det här var lite ljusare än jag hade trott. Mer silver än blått liksom. Men snyggt. Det här var tre lager. Och det var inte direkt roligt att ta bort det... 

Tristam, Blue Silver Glitter

Snyggt va? Det här var faktiskt en manikyr som jag tittade ganska mycket på, för att den var sparkly och trevlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar