söndag 21 augusti 2011

Last but not least

Sista inlägget för ikväll, jag lovar. Sista gråa manikyren som låg i den senaste månadens bildskörd. Och då fuskar jag nästan, för den var inte helgrå ens från början.

GOSH - Groovy Grey
Älska! Det här var ett enda underbart smidigt lager. Otroligt snygg grå-beige färg, som trots att det är ett crème-lack fick mig att stanna upp och beundra mina naglar flera gånger under dagen.

MeMeMe - Elegant
Också bara ett lager! Väldigt trevlig liksom diskret dämpad guldfärg. Lite åt det gröna hållet, men bara på ett positivt sätt. Det här var ett märke som jag hittade i London och inte hade testat innan. Jag har två till i hyllan...

Groovy Grey, Elegant
Mycket nöjd, får jag erkänna. Ibland lyckas jag bättre än andra gånger med mina färgkombinationer. Men sen blev det ju torsdag kväll. Och då måste man liksom blinga till det lite inför fredagen. (nu i torsdags faktiskt, det här är en färsk manikyr. ;-) ) Som tur var fick jag en leverans från Nailmail nu i veckan, med just glitter från Nyx Girls.

Nyx Girls - CN224
Blå hjärtan i klar bas. Lite tjock bas, och rätt så spretig borste. Det hade nog varit enklare att fiska upp hjärtana med en tandpetare eller så. Men roligt.

Nyx Girls - CN250
Lila hjärtan ska man också ha såklart. Samma sak här som med de blåa. Att jobba med borste är mer korkat än något annat.

Nyx Girls - CN237

Stjärnor den här gången, i grönt. I like. Samma problem med borsten som på de andra. Jag tror att det är lite dumt av tillverkaren att försöka använda vanliga lackborstar i de här flaskorna. Det är nämligen väldigt tjockt med glitter, så det är inte konstigt att borstarna blir spretiga.

Tre sorters Nyx Girls över Groovy Grey
Det var de tre lacken som kom på posten. Jag ville inte täcka över Elegant, men det saknade ändå något, det fick bli ett helt okänt lack.

NoName - 2

Jag har ingen som helst aning om vad märket heter, om det är ett riktigt märke. Det luktar otäckt, och det är som ni ser väldigt skirt. Det här är två lager över Groovy Grey. Tyvärr fick jag inte med en enda av de stjärnformade glittren som man kan se i flaskan.

NoName, Nyx Girls, MeMeMe

Inte helt dumt. Egentligen alldeles för fånigt för att ha på jobbet, men jag har den stora turen (eller oturen, beroende på hur man ser på saken), att ingen av mina kollegor märker, eller i alla fall kommenterar, mina naglar. Så varför inte liksom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar