tisdag 4 juni 2013

Dusty Hunting

På amerikanska forum pratar de ibland om att de går "dusty hunting", alltså går till salonger och småbutiker och kikar på gamla dammiga flaskor i hopp om att fynda lack som är svåra att få tag på. Jag har inte direkt pysslat med det, kanske delvis för att jag inte känner till så många salonger. Men vid ett tillfälle var jag faktiskt inne på en salong och hittade ett OPI-lack som jag tyckte om och köpte. Inte en dyrgrip, men ett lack som kom ut kanske 2008? En stund innan jag började bry mig om lack, i alla fall.

OPI - Brand New Skates
Två lager blev det av det här fina gråa skimmerlacket. Det ser i flaskan ut att dra lite åt blått, men jag tyckte nog att det drog mer åt guld på nageln. Lite underligt kanske. Hur som helst så är det snyggt, tycker jag. Och det var alltså det jag hittade på salongen.


OPI - DS Mystery
Det här var ett mysterium. I flaskan ser det ut att vara djupt lila med mycket guldskimmer i. På nageln blev det mycket mörkare än jag trodde att det skulle bli, och skimret syntes nästan inte alls. Förutom ibland när ljuset träffade precis rätt och man fick de här små stjärnorna som ni ser på bilden.

DS Mystery, Brand New Skates
Den här gången blev accenten en tydig accent. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar