söndag 9 juni 2013

Långhelg!

Jag hade den stora turen att kunna ta ledigt i fredags, dvs klämdagen. Så jag har varit ledig i fyra härliga dagar. Tre av dem har varit vansinnigt fina vädermässigt också. Idag har det varit lite sämre, men det är helt ok, för idag har jag varit världens slappaste i alla fall.  En bra sak har jag dock gjort:

Franska smörkex.
Jag har prata hur länge som helst om att jag borde baka småkakor så att jag får användning av alla mina söta kakformar. Idag blev det äntligen av. Så finns det delfiner, dinosaurier, solar, fladdermöss, kängurur, noter och en massa annat. De blev rätt goda faktiskt.

Men naglarna då? I år gjorde jag ingen speciell manikyr för nationaldagen. Jag åkte inte heller iväg och firade någonstans, utan var hemma, ensam, hela dagen. Så det fanns liksom inget behov av det. :-) Så jag har hela den senaste veckan haft följande på naglarna:

Zoya - Midori
Midori var ett önskelack rätt länge. Härligt ljusgrönt med guldskimmer i. Jag använde tre lager, för det var något ojämnt på två. Mycket läckert, mycket skimmer.

Zoya - Yara
Yara använder samma koncept, grönt med guldskimmer, Men det är mörkare. Det blev bra på två lager.

Midori, Yara
De här två var mina sista otestade Zoya-lack faktiskt. Och snygga, jag kan till viss del förstå att jag har väntat lite med dem. För den som väntar på något gott etc.  Extra snygga blev de i solljus.

Midori, Yara
Jag hade tänkt att jag medan jag bar lacket Midori så skulle jag dricka likören Midori. Men det glömde jag bort. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar