lördag 22 juni 2013

Midsommar

I år, som många tidigare år, firade jag midsommar med min familj. Traditionsenlig lunch med sill och färskpotatis (föräldrarnas egna skörd). Sedan traditionsenlig jordgubbstårta till fikat. Och traditionsenlig grill på kvällen. Mycket äta blev det. :-)

Jag tänkte dagen till ära ha något somrigt på naglarna. Det blev en hel bukett med färger till slut.


Orange Cone - TJ MAXX
Jag fick ju ett set med söta nagellack i söta flaskor av min syster för länge sen. Jag hade använt ett av dem tidigare, men nu kom resten till användning. De är något skira, så jag ha grundade med två lager Misa Suited Perfectly. Och sen är det två lager av Orange Cone.

Pink Cone - TJ MAXX
Två lager även av den rosa Det är skirt, men sött. Med ett fint skimmer i som ni ser.

Magenta Cone - TJ MAXX
Och två lager av det som i flaskan är magenta, på nageln mer ljuslila.
Blue Cone - TJ MAXX
Återigen två lager, nu av den blåa färgen. Här hade man definitivt kunnat ha fler lager för att bygga upp mer färg. Se hur stor skillnad det är mellan flaskan och nageln.

Men eftersom jag har använt ett av de här lacken tidigare ( här ), så saknades det lack till ett finger. Så jag fick ta ett annat märke. Grönt passar ju bra så här i midsommartider.

MNY - 753
Det blev två lager av det här gröna lacket från MNY också. Det är lite mer täckande, och hade nog inte behövt underkläder egentligen. Det har ett liknande fint skimmer, så det passar bra in bland glassarna.

Skittle!
Så här fint blev det! Jag upptäckte i bilen på väg till firandet att färgerna matchade min blommiga handväska väldigt väl. Tyvärr tog jag ingen bild, och nu har jag bytt lack. Så ni får tro mig på mitt ord helt enkelt. :-)

Jag hoppas att alla andra hade en lika skön och avslappnad midsommar som jag hade.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar