fredag 7 juni 2013

Texturlack

Årets heta trend är lack med tydlig textur. Alltså inte glitterlack som blir skrovliga av misstag, utan lack som är framtagna för att se ut som sand socker på naglarna. De ska inte ha överlack, utan torkar matt och lite skrovligt.

Jag tror att jag gillar den här trenden, även om jag bara har provat ett enda lack hittills. Det står två till och väntar i en låda.

Depend - 2065 - Forget-me-not
Jag vet inte när Depend började namnge sina lack? Tidigare har det bara stått nummer på displayerna, men nu stod det faktiskt namn också. På själva flaskan står det dock fortfarande bara nummer. Forget-me-not är passande nog blekblått med en liten dragning åt lila. Som blomman. Eftersom det var det första texturlacket jag provade så tänkte jag inte på att det tar längre tid att torka om man inte använder snabbtorkande överlack... Det blev en del svordomar och ett par naglar behövde göras om. Men till slut vara alla naglar målade och torra.

Jag blev lite förvånad över hur mycket skimmer/glitter det var i Forget-me-not. De bilder jag sett på nätet av texturlack såg mer matta ut, men här gnistrar det nästan. Jag är inte alls missnöjd, bara förvånad. :-) Känslan var bra tycker jag, det är en tydlig textur, men inte så ojämn att man fastnar i saker. Jag satt och virkade i bilen (det var såklart inte jag som körde), och det kändes precis som vanligt. Jag kommer definitivt att testa fler sådana här lack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar