söndag 16 juni 2013

Sommar.

Idag är vädret lite omväxlande, men på det stora hela så får man nog säga att det definitivt är sommar nu. Jag har varit rent pinsamt lat när det kommer till naglarna, men idag målade jag äntligen om dem, i sommarfärg.

Isadora - Coral Crush
Två lager av Isadoras texturlack Coral Crush täcker utmärkt. Det är en snygg orange-rosa färg med guldigt glitter i. Ytan känns ungefär som en sockerbit, och glittret kommer fram väldigt väl trots att lacket i sig torkar matt.

Sally Hansen - Crushed
Oh vad det här lacket har väntat länge. För säkert fyra år sedan köpte jag på mig en massa lack från Sally Hansen när de såldes billigt på en lokal affär. Jag använde en del av dem snabbt, men det här och ett par till har fått vänta. Jag trodde att Crushed skulle vara skirt, men det täckte också bra på två lager.

Coral Crush, Crushed.
För en gångs skull lyckades jag riktigt bra med färgmatchningen tycker jag. Det enda som saknas i Crushed är lite mer guldskimmer.

Ginger Bread Man över Crushed
Hmm, det syns inte riktigt att jag har ett lager Ginger Bread Man över Crushed. Kanske blev det en lite varmare/gulare ton. Men glittret i pepparkakan är så glest att man får anstränga sig för att se det på nageln. Fast det gör inget. Den stora behållningen av det här lacket är den otroligt söta flaskan. Inte helt förvånande var det en present från min syster. Julklapp? Jag tror det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar