torsdag 10 juli 2014

Godis!

Bland mina otestade lack finns ett set jag har väntat länge med att använda.


Claire's - Sweet Shop
Det är sex stycken småflaskor som alla är döpta efter någon sorts sötsak, och som luktar som sin namne. Jag tänkte mig en skittle, men det är ju som sagt sex flaskor... Jag löste det dock.

Claire's - Ice Cream
Jag vet inte riktigt om det luktar glass om Ice Cream, men sött luktar det.  Ett vitt skimmerlack som tog fyra lager för att bli hyfsat heltäckande och jämnt.

Claire's - Chocolate
Chocolate luktar inte alls choklad, och ser inte ut som någon choklad jag känner till heller... Det gick lite  smidigare att få det här crèmelacket jämnt, men det är ändå fyra lager på bilden.

Claire's - Cotton Candy
Hmm, på Cotton Candy (också crème) är färgen sött sockervaddsrosa, men jag är inte övertygad om lukten. Fyra lager, mest för att de andra var på fyra lager, det var i princip jämnt nog på tre.

Claire's - Bubbelgum
Fyra lager av Bubblegum också. Jag går med på att det luktar tuggummi, faktiskt. Men det är en lite tråkig beigerosa färgton i crème som jag inte blev så förtjust i.

Claire's - Jelly Bean, Toffee
Och så här löste jag problemet med att det är fler färger än jag har naglar. Tumnageln fick helt enkelt ta två färger. Det är fyra lager vardera av blåa Jelly Bean och guldfärgade Toffee, båda med fint skimmer. Jelly Bean är ojämnt, och Toffee är fortfarande skirt, men så skimrigt att det är lite kamouflerat.

Candy Shop, flaskor
Candy Shop, översikt
Det är väldigt diskreta färger, som ni ser.  Tre skimmer, tre crème. Doften känns inte alls på armlängds avstånd, men blir tydligt sötsliskig om man nosar nära. Jag är lite förbryllad över färgvalen faktiskt. De fyra jag har på fingrarna är diskreta och matchar varandra, men de två på tummen passar inte riktigt in tycker jag.

Hur som helst ett roligt litet set.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar