onsdag 2 juli 2014

Somrigt?

Igår hade jag en kort diskussion med min syster om huruvida en viss färg var somrig eller höstig. Eftersom jag hade ett lack i den färgen där bilden hade mystiskt försvunnit, och dessutom köpte ett nytt lack i liknande färg så tänkte jag att vi testar väl.


Ciaté - Skinnydip
Namnet Skinnydip antyder ju helt klart att det är en somrig färg det här. Det blev tre lager för att få full täckning och djup i färgen. Och det är helt klart en läcker färg. Snyggt orange med liksom eldskimmer i.

Gina Tricot - Pump The Breaks
Och här är det äldre lacket, det som jag får höstvibbar av. Också snyggt orange med skimmer i. Men lite mörkare, och lite mindre skimmerpartiklar. Två lager räckte alldeles utmärkt här.

Skinnydip, Pump the Breaks
Ok, två rätt så lika lack, i alla fall på ytan. Orangea med varmt guldigt skimmer. Men ändå rätt olika. Skinnydip är ljusare, har större skimmerpartiklar i sig och gulare skimmer. Det blir över lag en färg som påminner om en solnedgång eller en lägereld. Pump the Breaks är lite svalare, mer klarorange. Skimmerpartiklarna är mindre, men det är ändå riktigt snyggt. Påminner mig mer om en pumpa vid halloween.

Så, orange lack med guldskimmer. Sommar eller höst? Lite av varje verkar det som.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar