onsdag 9 juli 2014

Sommar och sol

I förra inlägget hintade jag om att jag hade Del Sol på naglarna. Dags att visa upp det här.

Del Sol - Starry Night
Skirt glitter... Det här är fyra lager av Starry Night, och det är inte helt heltäckande i alla fall. Det hade kanske varit smartare att ha det över något annat. Men nu blev det så här.

Del Sol - Rock Star
Och fyra lager av Rock Star också... Det blev ännu sämre eftersom det inte är lika packat med glitter, och basen är rätt skir den också.

Starry Night, Rock Star
Så här ser de alltså ut inomhus. Inte strålande, men ok. Lite för skira lack för att ha på egen hand egentligen, men jaja. Så fick det bli den här gången. Dags att gå ut i solen.

Starry Night, direkt solljus.
Tada, efter en rätt kort stund i direkt solljus så skiftar Starry Night och blir mörkare, mer lila. Det är en mycket tydlig förändring, och jag tycker nog bättre om den här färgen än om inomhusfärgen.

Rock Star, direkt solljus
Här är skillnaden liten eller obefintlig. Rock Star ska skifta från blå till grön, och visst, lite grönare kanske den är, men inte fasligt mycket. Lite besviken är jag nog.

Det här var mina sista otestade Del Sol. Över lag är jag inte jätteimponerad av lackens kvalitet. Det är en otroligt cool idé, och vissa av färgerna visar tydliga förändringar. Men de är rätt svåarbetade över lag, och det är inte alltid grundfärgerna är särskilt lockande. Så lacken är roligare som koncept än som realisering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar