söndag 13 juli 2014

Star Magnetics

Jag har kommit på att ett av de lack som var jag saknade bild på är ett magnetiskt lack. De flesta andra magnetiska lack ligger under en egen flik i arket, så de är inte med i sammanräkningen. Jag skulle alltså kunna flytta över det här lacket och låtsas som ingenting. Eller så kunde jag helt enkelt lacka om och fota om det. Jag valde den versionen.

L'Oreal - Magnetic Chocolate
Ett lager Magnetic Chocolate, och sen snabbt hålla den medföljande magneten så nära ytan man vågar utan att nudda lacket. Så får man en faktiskt rätt tydlig stjärna.

Det här lacket kom med två kompanjoner. Jag tror att jag fick alla tre från min syster, jag är inte säker. Men jag tänkte att det var läge att testa om de andra två också.

L'Oreal - Magnetic Silver
Samma sak här. Ett lager Magnetic Silver, och så magneten. Här blir det liksom blåa glitterglimtar i lacket.

L'Oreal - Magnetic Grey
Och så den tredje, Magnetic Grey. Den har mer brunröda glitterglimtar. Mönstret blev inte lika tydligt, kanske på grund av att lillfingernageln ju är väldigt liten och väldigt kurvad.

Alla tre täcker bra på ett lager, och jag fick hyfsat tydliga mönster, som dock var svåra att fota. För att fylla ut på de naglar som inte fick mönster på sig använde jag ett lack från MNY.

MNY - 757
Två lager fick det blir av nr 757. Om jag hade haft längre naglar så hade ett lager till nog behövts faktiskt, det är rätt skirt. Men snyggt guldgrönt.

Magnetic Chocolate, 757, Magnetic Silver, 757, Magnetic Grey
Hmm, mönstret på lillfingret blev som sagt inte lika tydligt som de andra. Och svårt att fota...  Men som en lite smårolig sommarmani funkar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar