måndag 30 juli 2012

Batman

När det här inlägget publiceras (hurra för schemaläggning) är jag på bio med bästa L, bästa P och bästa syster för att se The Dark Knight Rises. Jag har tyckt mycket om de båda tidigare filmerna Chris Nolan har gjort om Batman, och ser fram emot att se den här. Jag återkommer om vad jag tyckte om den.

När jag tänker på serietidningar så ser jag framför mig starka färger. Det är visserligen lite missvisande, speciellt med tanke på att jag mest läser "mörka" serier. Men det sitter ändå långt inne att i serier är det starka färger som gäller. Och mycket grundfärger, mycket rött och grönt etc. Och i serier finns det inte sällan övernaturliga väsen.

BB Couture - Vampire Bite
Ah, blodrött. Blir det mer grundfärg än så? Vampire Bite blev lite ljusare på nageln på två lager än det är i flaskan, men det är snyggt. Det finns en liten hint av skimmer djupt i lacket, men jag skulle nog kalla det för ett crèmelack i alla fall. Det kan vara heltäckande på ett lager, men man får en djupare färg med två.

BB Couture - Fairy Blood
Tydligen har älvor ljusare blod än människor, och deras blod skimrar. Jag använde tre lager Fairy Blood här för att få fram djupet i lacket. Ett varningens ord dock, Fairy Blood slukar överlack!

Vampire Bite, Fairy Blood
Trevlig röd kombination som blir bra mycket roligare om man precis har läst Sookie Stackhouse-böckerna och tänker sig vampyrerna och älvorna därifrån. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar